poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Witam!

       Założyłem tego bloga, ponieważ chcę się dzielić moimi wrażeniami na temat piwa. Może się to zdawać banalne - wszakże każdy pije od czasu do czasu ten złocisty trunek. Jednak nie każdy się zastanawia nad tym, co tak właściwie w siebie wlewa, ani jak to zasadniczo powinno smakować. Wiedza na te tematy jest w naszym kraju raczkująca, a przecież żyjemy w takim miejscu na Ziemi oraz znajdujemy się w takim kręgu kulturowym, w którym piwo jest powszechne. Biorąc pod uwagę naszych sąsiadów z południa, którzy przodują pod względem spożycia tego napoju w Europie, wydawać by się mogło, że wiele przed nami. Jednak póki się nie nauczymy, że powinniśmy stawiać nie na ilość, lecz na jakość (choć akurat Czechom nie można pod względem produkcji lagerów niczego zarzucić), póty nie wejdziemy na drogę dobrej kultury spożycia piwa. I mam nadzieję, że blog ten chociaż trochę to ułatwi.

       Na początku zamierzam przedstawić moją opinię na temat pierwszej uwarzonej przeze mnie warki piwa. W założeniach miało to być klasyczne piwo pszeniczne (niem. hefe-weizen) - jak np. Paulaner powszechny na bawarskim Oktoberfeście. Następnie zamierzam pokrótce zaprezentować źródła mojego zainteresowania degustacją i produkcją piwa. Później mam w planach recenzowanie marek browarów, które akurat wpadną mi w łapki.

Cheers!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz